بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است
سرخط خبرها

شهرداری مشهد منابع درآمدی جدید برای خود تعریف کند

  • کد خبر: ۱۷۰۲۵۸
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
شهرداری مشهد منابع درآمدی جدید برای خود تعریف کند
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: شهرداری در سال‌های گذشته به روش‌های معمول مانند دریافت عوارض پروانه و پروژه‌های ساده و معمول مشارکتی اکتفا کرده است و لازم است شهرداری به سمت ایجاد منابع جدید پایدار حرکت کند.

مقدسی | شهرآرانیوز؛ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد به شهرآرا گفت: قانون مصوبه مجلس با عنوان قانون درآمد‌های پایدار که پارسال تصویب شد، برخلاف نامش، منابع درآمدی شهرداری را محدود می‌کند.

مجید دبیریان اضافه کرد: در این قانون سهم دولت در پرداخت سود اوراق مشارکت حذف شده یا به کمترین عدد ممکن رسیده است؛ بنابراین با توجه به قوانین و وضع اقتصادی امروز کشور، شهرداری‌ها باید منابع درآمدی جدیدی برای خود تعریف کنند.

همواره یکی از تأکیدات شورای اسلامی شهر در حوزه اقتصادی به مدیریت شهری این است که روش‌های قدیمی کسب درآمد باید تغییر کند. شهرداری در سال‌های گذشته به روش‌های معمول مانند دریافت عوارض پروانه و پروژه‌های ساده و معمول مشارکتی که ماحصل فروش زمین یا مشارکت روی زمین به روش‌های سنتی بوده، اکتفا کرده است و ما این روش‌ها را نمی‌پسندیم.

دبیریان با بیان اینکه لازم است شهرداری به سمت ایجاد منابع جدید پایدار حرکت کند، بیان کرد: پارسال مصوبه‌ای داشتیم و شهرداری را مکلف کردیم تا آیین نامه‌ای بیاورد و قوانینی را تعریف کند که به وسیله آن بتوان به سمت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، کارآفرین‌ها و مدل‌های جدید اقتصادی مشارکتی روی آورد. این اولین مصوبه شورا در حوزه اقتصادی برای ایجاد منابع درآمدی پایدار است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در مصوبه دیگری سرمایه گذاری‌در زمین‌های کوچک مقیاس را توصیه کردیم. این کار ازجمله روش‌ها و مدل‌هایی است که اگر شهرداری به آن بپردازد، می‌تواند منابع درآمدی جدیدی را تعریف کند. اکنون مشارکت شهرداری با سرمایه گذاران فقط در زمین‌های بزرگ ‎مقیاس و پروژه‌های کلان است، درحالی که می‌توان پروژه‌هایی را روی زمین‌های کوچک مقیاس با مردم انجام داد.

وی ادامه داد: انتظار داریم شهرداری امسال به این سمت برود و این مصوبه را اجرایی کند تا بتوانیم از این ظرفیت اقتصادی مفید برای شهر و شهرداری استفاده کنیم. با این کار، هم شهرداری به درآمد پایدار خواهد رسید و هم شهر رونق ساخت وساز و ایجاد اشتغال دارد و به تولید کمک
می‌کند. وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر بر کاهش فرایند‌های اداری جذب سرمایه گذار تأکید دارد، گفت: امروز برای تعریف یک پروژه سرمایه گذاری از صفر تا صد زمان زیادی نیاز است. از این رو باید کاری کنیم که زمان دریافت مجوز‌های سرمایه گذاری کاهش یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->